top of page

KASAD üyeleri, Batı Kipaş Fabrikasını ziyaret etti.

Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD), 25-26 Şubat 2024’te açılışından beri merak edilen Batı Kipaş fabrikasını ziyaret etti.

Batı Kipaş ilgililerinin davetiyle, sektörümüzün ve ülkemizin çok değerli bir yatırımı olan Aydın Söke’deki Batı Kipaş tesislerini yerinde görme imkânı bulduk. Böylesi etkileyici bir tesisin, Kipaş ailesine, sektörümüze ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz.

Geziye katılan KASAD üyeleri 25 Şubat 2024 Pazar günü İzmir Adnan Menderes Havaalanında karşılama ardından Kuşadası’na geçildi ve Batı Kipaş ev sahipliğinde akşam yemeğinde buluştular.

26 Şubat’ta Batı Kipaş’ın Aydın Söke’deki fabrikasında yapılan toplantıyla yatırımın özellikleri, kapasiteler, fabrika ve ürünler hakkında Kalite Müdürü Şakir Kocadayı tarafından bilgiler verildi. Sonrasında KASAD üyeleri gruplar halinde fabrika gezisi yaparak Avrupa’nın en büyük karton makinasının üretimini yerinde gözlemleme imkanı buldular.

KASAD Başkanı Alican Duran Batı Kipaş’ın yeni tesisi ile ilgili, “Türkiye karton ambalaj sektörü, Batı Kipaş’ın yeni tesisi ile yepyeni büyük bir tesis kazandı. Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği olarak sektörümüzün %80’ini temsil ediyoruz. Sizin sahip olduğunuz makine büyüklüğünde bir makine Avrupa’da dahi yok. Ben bunu ilk duyduğumda Türkiye’deki karton ambalaj ihracatçıları için en büyük silah olarak düşündüm. Elimizde en iyi karton en iyi fiyattan olacak diye düşündüm. Bunu gerçekleştirmek için birbirimizi daha iyi anlayarak, 2024 yılında bu ciddi yatırımı standart üretim ve fiyatla sektörümüzün fırsata çevireceğimize inanıyorum” dedi.

Bristol üretimi Türkiye için çok stratejik

KASAD Başkanı Alican Duran, “Aynı zamanda geri dönüşümlü karton ve Bristol yapmak zor bir iş. Şu anda burada üretiminizin yarısını alacak firma bulunuyor. Bristol ürettiğinizde üretiminizin diğer yarısında da talibiz. Bristol üretimi Türkiye için çok stratejik. Polonya, Bristol fabrikası ile Türkiye’nin önüne geçti” yorumunda bulundu.

Batı Kipaş Yönetim Kurulu Üyesi Sinem Öksüz Dedebayraktar ise “Kâğıt karton ambalaj sanayinde yeni teknolojileri takip ederek ve kullanarak dünyanın lider şirketlerinden biri olmayı, doğayı gelecek nesillere miras bırakma bilinciyle müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünü ve hizmeti, iş mükemmelliği çerçevesinde üretip Avrupa’nın örnek kâğıt şirketi olmayı hedefliyoruz. PM2 ve birkaç ay içerisinde devreye alınacak PM3 makinesi ile 1 milyar dolarlık yatırım yaptık. PM2 makinamızda üretmeyi hedeflediğimiz Bristol karton için ilave hamur hazırlama hattı yatırımımız devam ediyor. 5-6 ay içerisinde tamamlayıp Bristol karton üretimine başlamayı planlıyoruz. 250.000 m2 si kapalı, toplam 550.00 m2 alanda faaliyet gösteren tesisimizde toplam 169’i beyaz yaka, 801’i mavi yaka olmak üzere toplam 970 çalışanı istihdam ediyoruz” dedi.

Türkiye karton ambalaj ihracatı ve geliştirilebilecek stratejiler üzerine yapılan soru cevap bölümü ile Batı Kipaş’ın ev sahipliğinde devam eden ilk KASAD gezisi davetlilere verilen yemekle sona erdi.